Algemeen

Waar kan ik terecht met een klacht over de overheid?

Nationale ombudsman

Als de overheidsinstantie niet reageert op uw klacht of als u vindt dat de afhandeling van uw klacht te lang duurt, kunt u gratis de Nationale ombudsman inschakelen. U kunt de Nationale ombudsman ook inschakelen als u vindt dat de overheid zich niet aan de wettelijke voorschriften houdt.

Gemeentelijke ombudsman

Als u een klacht heeft over uw gemeente, kunt u die indienen bij de gemeente zelf. Als u niet tevreden bent met de afhandeling, kunt u terecht bij een ombudsman. Als uw gemeente is aangesloten bij de Nationale ombudsman, kunt u daar terecht met een klacht over haar dienstverlening. Heeft uw gemeente een eigen ombudsman? Dan kunt u daar een klacht indienen. Op de website van de Nationale ombudsman ziet u of uw gemeente is aangesloten

Klacht over dienstverlening Informatie Rijksoverheid

Een klacht over de dienstverlening van Informatie Rijksoverheid kunt u per e-mail, per post of telefonisch doorgeven. U kunt Informatie Rijksoverheid e-mailen via het contactformulier. Dit contactformulier vindt u op deze website, onder de button Contact onderaan elke pagina. Uw brief kunt u sturen naar Informatie Rijksoverheid, Postbus 20002, 2500 EA Den Haag. U kunt telefonisch contact opnemen via het telefoonnummer 1400. Dit kan op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur.


Informatie over dit hoofdstuk
Datum laatste aanpassing: 2015-07-22 13:26:29
Licentie: CC0 1.0 Universal
Taal: nl-NL

Meer over dit onderwerp
Hoe kan ik een klacht indienen bij de Nationale ombudsman?

Download: HTML | CSV | Excel | JSON